Міський семінар
вчителів зарубіжної літератури та
російської мови
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.
Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
Наскрізна лінія | Загальна мета | 5-7 класи | 8-9 класи |
«Екологічна безпека та сталий розвиток» (НЛ-1) | Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості задля збереження й захисту довкілля. | Розкриття взаємозв’язків людини і навколишнього середовища в процесі вивчення творів у рубриці «Природа і людина». | Усвідомлення краси природи, її благотворного впливу на людину, розкриття значення образного слова для висловлення емоцій та почуттів, розуміння образу природи. |
«Громадянська відповідальність» (НЛ-2) | Формування відповідального члена громади та суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також – виховання національно свідомої особистості, яка спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку суспільства. | Формування здатності до ненанасильницького розв’язання конфліктів. | Осмислення та захист особистих прав і прав інших людей, усвідомлення своєї ролі в суспільстві і набуття умінь брати участь у процесі ухвалення рішень. |
«Здоров'я і безпека» (НЛ-3) | Формування всебічно розвиненого члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища. | Усвідомлення переваг здорового способу життя та безпечної поведінки. | Осмислення причиново-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, здоров’ям та безпекою, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях. |
«Підприємливість та фінансова грамотність» (НЛ-4) | Розуміння практичних аспектів фінансових питань (заощадження, інвестування, запозичення, страхування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі. | Розуміння ролі ініціативності та підприємливості в суспільстві для особистого кар’єрного зростання. | Осмислення неординарності як важливої риси людини для її самореалізації в житті, спонукання учнів до творчих рішень у процесі розв’язання проблем, усвідомлення користі та необхідності спільної діяльності |
2. Методичні відеорекомендації для базової середньої освіти - спільний проєкт МОН та EdEra:
3. Уроки зарубіжної літератури з підприємницьким тлом:
- О. де Бальзак "Гобсек", Дж. Байрон "Мазепа".
4. Дидактичні матеріали до уроків російської мови
5. Використання матеріалів при вивченні навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах:
Немає коментарів:
Дописати коментар